ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Παρουσίαση Ετήσιας Έκθεσης 2016 για την Εκπαίδευση «13 χρόνια έρευνας για την παιδεία»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Παρουσίαση Ετήσιας Έκθεσης 2016 για την Εκπαίδευση «13 χρόνια έρευνας για την παιδεία»

 

Το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ έθεσε σήμερα τα θεμέλια για τον πολυαναμενόμενο και αναγκαίο δημόσιο διάλογο για την Παιδεία με την παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης 2016 για την Εκπαίδευση, μια ερευνητική προσπάθεια που έχει ξεκινήσει το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ από το 2004.

Η παρουσίαση κινήθηκε σε τέσσερις βασικούς άξονες: α) τον στρατηγικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής στο πλαίσιο του κοινωνικού διαλόγου, β) τις διαχρονικές αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος και συγκεκριμένα τις γεωγραφικές και κοινωνικοεκπαιδευτικές ανισότητες, τη σχολική διαρροή και υποβαθμολόγηση, την υποχρημαδότηση, το δημογραφικό πρόβλημα (μείωση μαθητικού πληθυσμού και γήρανση εκπαιδευτικού δυναμικού), γ) τον τρόπο εκπαιδευτικής και κοινωνικής αναβάθμισης της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και δ) τη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν εκπρόσωποι του συνόλου του πολιτικού κόσμου, του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και των κοινωνικών εταίρων, υπογραμμίζοντας τη σημασία των αποτελεσμάτων της έρευνας ως εργαλείο χάραξης της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας μας.

Τη διαχρονική συνεισφορά των συνδικάτων, διαμέσου του ΚΑΝΕΠ και του ΙΝΕ, στη βάση της διασύνδεσης της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της κοινωνίας και με γνώμονα την προαγωγή της αξιοπρεπούς και ποιοτικής απασχόλησης στην κατεύθυνση ενίσχυσης και διαφύλαξης της κοινωνικής συνοχής τόνισε στην ομιλία του ο Πρόεδρος της ΓΣΕΕ κ. Γιάννης Παναγόλουλος.

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστας Γαβρόγλου στην παρέμβασή του υπογράμμισε ότι η συνολική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος είναι κεντρική προτεραιότητα της κυβέρνησης και υλοποιείται στη βάση αφενός αξιοποίησης των ερευνητικών ευρημάτων και αφετέρου διαφύλαξης ενός πυρήνα κεντρικών αξιών.

Με οδικό χάρτη το τρίπτυχο «αυτονομία-αξιοκρατία-αριστεία» η Βουλευτής Επικρατείας – Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ κα Νίκη Κεραμέως έκανε λόγο για την ανάγκη υιοθέτησης μιας ολιστικής μεταρρυθμιστικής προσέγγισης με έμφαση στην αύξηση της αποδοτικότητας της εκπαίδευσης υπό το πρίσμα της ανάσχεσης της διαρροής εγκεφάλων στη βάση των κοινωνικών αναγκών.

Τη μεγάλη πρόκληση μετάβασης από το σχολείο της κρίσης στο σχολείο της ανάπτυξης ανέδειξε ο π. Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νίκος Φίλης, ενώ υπογράμμισε ότι αποστολή των υιοθετούμενων πολιτικών οφείλει να αποτελεί η ανάδειξη του δημοσίου συμφέροντος στο πλαίσιο της εκπαίδευσης.

Η Βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων και μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κα Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου από την πλευρά της έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενίσχυση της ειδικής αγωγής σε επίπεδο στελέχωσης, σχεδιασμού και υποδομής.

Η σχέση της εκπαίδευσης με το σύγχρονο παραγωγικό μοντέλο τέθηκε στο επίκεντρο της τοποθέτησης του κ. Σπύρου Γεωργάτου, Προέδρου του Εθνικού  Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (πρώην ΕΣΥΠ), με στόχο να αποφευχθούν οι στρεβλώσεις και να γίνει μια σχέση ευοδωτική.

Ο Διευθυντής του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ κ. Χρήστος Γούλας, τόνισε την ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης των ευρημάτων της έκθεσης κάνοντας χρήση ποιοτικών παραμέτρων ανάλυσης με αναζήτηση και τροφοδότηση νέων ερευνών και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων αυτών στο πλαίσιο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών λειτουργών και των διοικητικών στελεχών του χώρου της εκπαίδευσης.

Τέλος, την Ετήσια Έκθεση 2016 για την Εκπαίδευση παρουσίασε ο ερευνητής και επιστημονικός συνεργάτης του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ κ. Νίκος Παΐζης.

 

  • Τα γενικά συμπεράσματα της Ετήσιας Έκθεσης 2016 για την Εκπαίδευση επισυνάπτονται εδώ
  • H παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης 2016 για την Εκπαίδευση επισυνάπτεται εδώ
  • Η Ετήσια Έκθεση 2016 για την Εκπαίδευση είναι διαθέσιμη στον ακόλουθο σύνδεσμο: